איך תשמרו על הבטון אצלכם בבית ובעסק חלק מבריק לאורך זמן?

איך תשמרו על הבטון אצלכם בבית ובעסק חלק מבריק לאורך זמן?

יש לכם פרקט מעץ בבית או דק מעץ בחצר? אחרי מספר שנים אתם בוודאי שמים לב שצבע הפרקט החל לדהות ולאבד את יופיו. אם גם אתם מתלבטים אם להחליף את הפרקט שלכם אז רגע לפני אתם בוודאי תשמחו לשמוע שליטוש פרקט יפתור לכם את כל הבעיה.

הבטון שלכם מלא בכתמים וסדקים וכבר לא נראה כמו פעם? יש לזה פתרון

ליטוש בטון הוא תהליך שהופך משטחי בטון עמומים ומחוספסים למשטחי בטון חלקים ומבריקים. זוהי דרך משתלמת ובת קיימא לשפר את האסתטיקה והעמידות של רצפות, קירות ומשטחי בטון. גם בישראל, ליטוש בטון הפך לפופולרי יותר ויותר בנכסי מגורים ובמקומות מסחר בשל יתרונותיו הרבים.

אחד היתרונות הבולטים של ליטוש בטון הוא התחזוקה הנמוכה שלו. בניגוד לחומרי ריצוף אחרים, בטון מלוטש אינו מצריך שעווה או הפשטה לעיתים קרובות, אולם כן מצריך איטום עם כימקלים לאחר ההשקייה ובכך הוא שומר על עוצמתו, הרי לא סתם אומרים חזק כמו בטון. הוא עמיד בפני כתמים ושחיקה, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור אזורים עם תנועה גבוהה כמו לובי, מסדרונות וחנויות קמעונאיות. בנוסף, ליטוש בטון משפר את החזר האור הטבעי של הבטון, מה שמפחית את הצורך בתאורה מלאכותית וכתוצאה מכך מוריד את צריכת האנרגיה.

בנוסף לעמידותו והתחזוקה הנמוכה שלו, בטון מלוטש הוא גם פתרון ידידותי לסביבה. בטון הוא חומר בר קיימא וניתן למחזור. ליטוש בטון גם מבטל את הצורך בציפויים וווקס שיכולים לפלוט תרכובות מזהמות  לאוויר. על ידי בחירה בבטון מלוטש, בעלי בתים ועסקים בישראל יכולים לתרום לסביבה בריאה יותר ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם.

בטון מלוטש הוא פתרון בעל התאמה אישית גבוהה המציע מגוון אפשרויות עיצוב. קבלנים יכולים להשתמש בצבעים ודפוסים שונים כדי ליצור משטחים ייחודיים ואסתטיים. הם יכולים לדוגמה, להוסיף חיתוכי מסור דקורטיביים, קווי ניקוד או גרפיקה כדי ליצור עיצובים מורכבים. הם יכולים גם להשתמש בצבעים, כתמים או פיגמנטים כדי להשיג מגוון רחב של צבעים וגוונים. עם בטון מלוטש, בעלי בתים ועסקים בישראל יכולים לשפר את מראה החלל שלהם ובמקביל ליהנות מעמידות איתנה וותחזוקה מועטה.

עם זאת, לא כל משטחי הבטון מתאימים לליטוש.

בישראל, יחידת המדידה המוכרת ביותר לחוזק בטון היא ניוטון למילימטר רבוע N/mm² )). בדרך כלל, בטון עם חוזק לחיצה של לפחות 28 N/mm² מומלץ לליטוש. זה מבטיח שהבטון חזק מספיק כדי לעמוד בתהליך ההשחזה והליטוש מבלי להיסדק או להישבר. בנוסף, עובי הבטון צריך להיות לפחות 10 סנטימטרים כדי לספק מספיק חומר לליטוש.

יש שלוש שיטות עיקריות לליטוש בטון – 

ליטוש בטון באבן – זו שיטת ליטוש שבה מעורבת מכונת ליטוש שמחממת את הבטון על ידי חיכוך עם אבן עד שהוא נהיה חלק. שיטת הליטוש הזו משמשת גם למקרה שאתם מעוניינים ביישור הבטון שלכם בנוסף לליטוש. 

ליטוש בטון ביהלום – השיטה הנפוצה בקרב בעלי המקצוע כיום והמומלצת יותר: ליטוש ביהלום הוא עדין אבל אפקטיבי הרבה יותר מליטוש באבן. מכונת הליטוש מסירה את השכבה העליונה של הבטון (כ-2 מ"מ) ויחד איתה את הלכלוך שנטמע בה וכך גם מעלימה חורים קטנים. 

ליטוש בטון ידני – מדרגות, קירות בטון ואריחי בטון ילוטשו במכונת ליטוש ידנית כי מכונת הליטוש הרגילה שוקלת כמה מאות ק"ג ומותאמת באופן טבעי לליטוש ריצוף. עם זאתמחיר הליטוש הידני יהיה גבוה ממחיר הליטוש הרגיל כמובן.

ישנם שני סוגים של גימורי בטון המתאימים לליטוש: גימור המלח והפלפל וגימור הקרם. גימור המלח והפלפל, המכונה גם צבר חשוף, הוא בחירה פופולרית עבור משטחים חיצוניים כגון פטיו ושבילים. הוא מאופיין בנוכחות של אגרגטים קטנים או אבנים היוצרות מראה מנומר על פני השטח. גימור הקרם, לעומת זאת, הוא משטח חלק ואחיד יותר ואידיאלי לחללים פנימיים כמו מחסנים ואולמות תצוגה.

כדי להשיג משטח בטון מלוטש, הבטון נטחן תחילה עם חומרי שיוף גסים כדי להסיר כל פגמים כגון כתמים, פגמים או ציפויים. לאחר מכן חוזרים על תהליך ההשחזה עם חומרי שיוף עדינים יותר עד להשגת רמת הברק הרצויה. לבסוף, נמרח חומר מיוחד הידוע כסילר כדי להגן על פני השטח מפני לחות, כתמים ושריטות.

לסיכום, ליטוש בטון הוא דרך בת קיימא, דלת תחזוקה וחסכונית לשיפור המראה והעמידות של משטחי בטון. עם זאת, חשוב לבחור את סוג הליטוש הנכון ולהזמין קבלן מקצועי בעל ניסיון בליטוש בטון על מנת להבטיח תוצאה איכותית. בישראל ישנם קבלנים רבים ומוכרים המתמחים בליטוש בטון ולכן חשוב לערוך מחקר ולקרוא ביקורות לפני קבלת החלטה.

רוצים לקבל פרטים נוספים? הצעת מחיר? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כבר עכשיו ונשמח לסייע לכם!​