האם ליטוש מתאים לכל סוגי השיש?

האם ליטוש מתאים לכל סוגי השיש?

השיש היא אבן טבעית נצחית שיכולה להעצים את היופי של כל חלל. עם זאת, עם הזמן, השיש עלול לאבד את הברק שלו ולפתח שריטות, כתמים ונזקים אחרים. אחד הפתרונות הפופולריים להחזרת הברק של השיש הוא ליטוש. אך האם ליטוש מתאים לכל סוגי השיש?

מעוניינים בליטוש לשיש אבל לא בטוחים שזה מתאים לכם? כך תדעו אם זה הפתרון עבורכם

השיש היא אבן טבעית נצחית שיכולה להעצים את היופי של כל חלל. עם זאת, עם הזמן, השיש עלול לאבד את הברק שלו ולפתח שריטות, כתמים ונזקים אחרים.

אחד הפתרונות הפופולריים להחזרת הברק של השיש הוא ליטוש. אך האם ליטוש מתאים לכל סוגי השיש? 

לא כל סוגי השיש זהים. יש הבדל בין אבני השיש השונות חלקן חזקות יותר, אחרות אווריריות יותר. ישנן אבני גיר  ואבנים רגילות.  חלקם קשות יותר, צפופות יותר ועמידות יותר מאחרים. אז האם יעילות הפוליש יכולה להשתנות בהתאם לסוג השיש?

בואו נראה מהם סוגי השיש הפופולאריים בישראל והאם הם מתאימים לליטוש.

שיש קררה: סוג זה של שיש משמש בדרך כלל במשטחים, ריצוף ואריחי קיר. יש לו רקע לבן או אפור עם ורידים אפורים רכים. שיש קררה הוא רך ונקבובי יחסית, מה שאומר שהוא יכול להישרט ולצבור כתמים בקלות. ליטוש יכול לעזור להחזיר את הברק שלו, אך ייתכן שיידרש ליטוש תכוף כדי לשמור עליו.

שיש אבן חלילה: אבן חלילה היא אבן גירית המאופיינת בצבעים צהוב, שמנת ולבן ובגוונים חומרים וחרדליים. בעלת טקסטורה נקבובית ומשמשת לרב למשטחי ריצוף פנים וחוץ, משטחי אבטיות, חיפויי חדרי אמבטיות ומדרגות פנים וחוץ.

שיש אבן מצפה: מדובר באבן פראית הנחצבת בעיקר באזור מצפה רמון. היא בעלת מרקם וטקסטורה משתנים, מה שמבטיח מראה טבעי מאד. נפוצה מאד כריצוף פנים אך מתאימה גם לריצוף חוץ וחיפויים 

שיש קרמה מרפיל: אבן זאת נחשבת לנושאת הדגל שת תעשיית השיש הספרדי, בעלת מראה מהודר ויוקרתי. גוון האבן הוא בז' בהיר ועליו גידים בהירים יותר.

שיש רפאל: שיש איטלקי מיוחד שהפך למבוקש מאד גם בישראל.  שיש רפאל הוא חומר טבעי, ייחודי ויוקרתי היוצר מראה חם ועמוק לבית. מעל גווני הקרם ישנם גידים בגוון כתום שיוצרים מראה משוייש ויפיפה. מדובר בשיש בעל חוזק ועמידות גבוהה לטווח ארוך.

שיש בלוסטון: בלו סטון היא אבן עשירה במינרלים ובאחוז גבוה של בזלת, שמעניקים לה חוזק ועמידות בפני שחיקה גם באזורים רטובים וגם בתנאי חוץ. זכות הבזלת שבה היא חשבת לשיש למרות שהיא למעשה אבן גירית. 

שיש נרו מקווין: שיש נרו מקווין הוא שיש בצבע שחור עם ורידים לבנים המשמש לעתים קרובות בריצוף, קירות ומשטחים. יש לו רמה גבוהה של קשיות וצפיפות, מה שהופך אותו לעמיד מאוד בפני שריטות וכתמים. ליטוש יכול לשפר את הברק שלו ולהוציא את הניגודיות היפה שלו.

אז האם כל הסוגים האלה מתאימים לליטוש שיש? התשובה היא כן!  אם חברת הליטוש היא מקצועית ומנוסה וטיפלה בעבר בסוגי שיש שונים היא בהחלט יכולה להציע טיפול של שיקום ושמירה לאורך זמן לכל סוגי השיש הקיימים! בעל מקצוע מנוסה ומקצועי ישיג את התוצאה הנדרשת.

אם אינכם בטוחים האם השיש שלכם מתאים לליטוש, התייעצו עם מומחה לליטוש שיש שיוכל להעריך את מצב השיש שלכם ולהמליץ על דרך הפעולה הטובה ביותר.

רוצים לקבל פרטים נוספים? הצעת מחיר? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כבר עכשיו ונשמח לסייע לכם!​